Reactie VVD op besluit Hardebollenstraat

De VVD is geen voorstander van de actieve verwerving van panden door de gemeente, maar vindt dat in dit geval het belang van de buurt zwaarder weegt en de aankoop van panden de beste garantie is dat er geen prostitutie terugkeert in de Breedstraatbuurt en de Hardebollenstraat. De maatschappelijke kosten van een (tijdelijke) terugkeer van prostitutie zijn gewoonweg te groot. Raadslid Queeny Rajkowski: "Het getuigt van lef van de burgemeester en het college om dit besluit te nemen. Wat de VVD betreft is concentratie op het Nieuwe Zandpad de enige juiste keuze."

Als het aan de VVD ligt verkoopt de gemeente de panden aan de Hardebollenstraat zo snel mogelijk nadat de bestemming is gewijzigd. Een voorstel hiertoe zal de partij indienen tijdens de bespreking van het besluit in de gemeenteraad.

Rajkowski: "De zekerheid dat er geen prostitutie meer terugkeert op de Hardebollenstraat is een opluchting voor de stad."