Slimmer en beter anno 2016

De VVD wil dat de gemeente Utrecht gaat werken met internetconsultatie. Via internetconsultatie kunnen burgers, bedrijven en maatschappelijke organisaties op de hoogte gehouden worden van wetsvoorstellen en om hun input gevraagd worden. Hiermee wordt de kloof tussen de burger en de politiek kleiner gemaakt.

In de commissievergadering van donderdag 13 oktober heeft de VVD fractie aan de wethouder gevraagd om te gaan werken met internetconsultaties. Dit systeem wordt voor landelijke wetgeving al enige tijd gebruikt en met positief resultaat. Utrecht zou de eerste gemeente zijn die zou gaan werken met internetconsultaties.

De VVD vindt het belangrijk dat er naast de gewone, offline mogelijkheden van participatie bewoners ook via online mogelijkheden kunnen meepraten over wat er nodig is in Utrecht," vertelt raadslid Queeny Rajkowski, "Hierdoor krijgen bewoners de mogelijkheid om snel, simpel en locatieonafhankelijk mee te praten. Eigenlijk raar dat dit in anno 2016 nog niet geregeld is."