VVD: Meer inzet op veiligheid, banen en verkeer!

Vandaag debatteert de Utrechtse gemeenteraad over de plannen (Voorjaarsnota) voor 2018 en daarna. De VVD is tevreden met de keuzes die het college maakt; Utrecht investeert in de groei van de stad en zorgt ervoor dat de stad schoon, heel en veilig blijft.

Fractievoorzitter Dimitri Gilissen: “De VVD is blij met de toezeggingen die eerder werden binnengehaald, zoals geld voor extra toezichthouders in de wijk Overvecht en een proef met overloopparkeren, waarmee het mogelijk wordt om in andere wijken een parkeervergunning te krijgen, waarmee de wachtlijsten voor een parkeervergunning korter worden.”

Tijdens het slotdebat heeft de VVD nog een aantal voorstellen gedaan die kunnen rekenen op een meerderheid in de gemeenteraad. Zo gaat de gemeente de ‘rode loper’ uitrollen voor (kleine) ondernemers die graag een plek willen bieden aan een van de meer 10.000 Utrechters die momenteel in de bijstand zitten. Ook gaat de gemeente aan de slag om alle dienstverlening in 2022 digitaal aan te kunnen bieden, dat scheelt tijd voor bewoners, ondernemers en ambtenaren. Ook gaat de gemeente op initiatief van de VVD op zoek naar mogelijkheden om emissievrije (vracht)vaart meer ruimte te geven.

Wil je de volledige inbreng van de VVD teruglezen? Check dan de bijlage.