Vragen tijdens het wachten op plannen voor Rijnenburg

Voor en na het kerstreces heeft raadslid Gertjan te Hoonte weer diverse vragen over Rijnenburg gesteld aan het college.

Telkens ontvangen we signalen dat de opdracht van de raad (minimaal 4 scenario’s waarin 1 zonder wind en woningbouw biet onmogelijk maken) anders worden uitgevoerd. Daarom toetsen we dit steeds met mondelinge vragen aan het college. Zeker omdat er nog steeds geen uitgewerkte scenario's aan de raad of aan de buren zijn voorgelegd.

Ondertussen raken wij er steeds meer van overtuigd dag woningbouw met bijvoorbeeld energiepositieve woningen veel wenselijker is voor de stad. Steeds meer mensen kiezen voor Utrecht terwijl de grond in de VINEX steeds schaarser wordt. Utrecht heeft dus de behoefte aan een uitleglocatie waar ook ruimte is voor gezinnen en mensen die wel in de nabijheid maar niet in het centrum van Utrecht willen of hoeven te wonen.

Ook naar de regio hebben we hier een verantwoordelijkheid, Rijnenburg is immers ooit voor woningbouw aan onze gemeente overgedragen.