• Wilt u ook geen betaald parkeren in uw buurt?

De gemeente Utrecht is van plan om de komende 12 jaar in heel de gemeente betaald parkeren in te voeren. Van Haarzuilens tot Lunetten en van Veldhuizen tot Overvecht. De VVD is fel tegen dat plan. U ook? Kijk dan hier wat u kunt doen. Lees verder

• Meldpunt onveilige plekken

Meldpunt onveilige plekken In onze stad zou het normaal moeten zijn dat iedereen zich te allen tijde veilig voelt op straat. Toch horen wij regelmatig geluiden dat dit niet altijd het geval is. Iedere reden waardoor jij je niet op je gemak voelt, horen we graag. De Utrechtse VVD wil dit graag weten zodat we hier zo snel mogelijk wat aan kunnen doen! Maak hieronder makkelijk en anoniem melding. Lees verder

• Debat begroting 2024: meer veiligheid, geen betaald parkeren in hele gemeente en voor degelijke financiën

11 november − Tijdens het debat over de begroting voor 2024 heeft de VVD in Utrecht gesproken over belangrijke onderwerpen, zoals veilige wijken, het stoppen van het plan over betaald parkeren in heel de gemeente, en degelijke financiën. Lees verder

• Sommige locaties zijn ongeschikt. Waarom wij tegen zonneveld Ockhuizen zijn.

31 oktober − De Utrechtse VVD is al langer voor de aanleg van grootschalige zonnevelden in onze gemeente, met een duidelijke voorkeur voor opwekking van zonne-energie op daken. Toch hebben we tegen de ontwikkeling van zonnevelden in Ockhuizen gestemd, een landbouwgebied met een hoge cultuurhistorische waarde. In dit artikel leggen we uit waarom. Lees verder

• Toekomst Utrechtse Kraamhouders

25 oktober − Standplaatshouders spelen een grote rol in Utrecht. Het zijn ondernemers die hun best doen en investeren, maar zij hebben ook een hele belangrijke plek in de wijk: standplaatshouders die bloemen verkopen, zien mensen in de rouw en steken hen een hart onder de riem. Andere standplaatshouders zien hele generaties opgroeien. Die rol in de wijk is hartstikke belangrijk. Lees verder

• Reactie Programmabegroting 2024

14 september − De begroting voor 2024 is vandaag gepresenteerd. Deze begroting is verre van realistisch. Dit college houdt de hand op bij het Rijk in plaats van zelf scherpe keuzes te maken. Lees verder

• VVD wil opheldering over nieuwe parkeerapp

01 september − De gemeente Utrecht heeft deze zomer plotseling laten weten dat de kortingscode bij de parkeerautomaat vanaf 1 november verdwijnt. De gemeente voert in plaats daarvan een app in, die moeilijk te gebruiken is. De Utrechtse VVD snapt niet waarom de kortingscode moet verdwijnen en heeft om opheldering gevraagd. Lees verder

• In Memoriam: Lien Vos-van Gortel

06 juli − In Memoriam: Lien Vos-van Gortel Lees verder

• Reactie Voorjaarsnota 2023

08 juni − De Utrechtse VVD geeft een reactie op de Voorjaarsnota 2023 Lees verder

• VVD: “Voorjaarsnota slecht nieuws voor de stad”

18 mei − Het linkse Utrechtse stadsbestuur maakte deze week de financiële plannen voor de komende jaren bekend. De VVD vindt deze Voorjaarsnota slecht nieuws voor de stad. De coalitie schuift een groot deel van de rekening door, maakt geen scherpe keuzes en bezuinigt ook nog eens op kerntaken, zoals handhaving, bereikbaarheid en dienstverlening. Lees verder

• Volle bak bij de raadsinformatiebijeenkomst voor cultuur dinsdagavond 9 mei!

10 mei − Volle bak bij de raadsinformatiebijeenkomst voor cultuur dinsdagavond 9 mei! VVD raadslid Margreet Ramaker had als initiatiefnemer samen met Volt makers en organisaties uit de culturele sector uitgenodigd. Samen sparren over de uitgangspunten voor cultuur vanaf 2025. Lees verder

• Aanmelden nieuwsbrief: stop betaald parkeren in heel Utrecht, Vleuten en De Meern

14 maart − Heb je ook gehoord van het plan om in heel Utrecht, Vleuten, De Meern en Haarzuilens betaald parkeren in te voeren? Ben je daar net als de VVD tegen? En wil je van de ontwikkelingen op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Als je aangeeft in welk deel van de gemeente woont, kunnen we je ook op de hoogte houden van de ontwikkelingen in jouw buurt. Lees verder

• VVD kraakt plan invoeren betaald parkeren

23 februari − Het invoeren van betaald parkeren in de hele gemeente lost geen problemen op, maar zorgt juist voor problemen. Dat zegt de VVD in de Utrechtse gemeenteraad. De partij wil voorkomen dat alle Utrechtse autobezitters een melkkoe van het stadsbestuur worden en heeft 70 vragen over het plan ingediend. Lees verder

• Utrechtse VVD tegen gigantische groei in uitgaven van gemeente

11 november − Utrechtse VVD tegen gigantische groei in uitgaven van gemeente. In het debat van donderdag 10 november reageerde fractievoorzitter Marijn de Pagter namens de Utrechtse VVD op de programmabegroting 2023-2026 van Groenlinks, D66, PVDA, CU en S&S. Lees verder

• Maak woningsplitsen weer makkelijker in Utrecht!

11 november − .De Utrechtse VVD fractie heeft bij de Programmabegroting 2023 gevraagd om woningsplitsing in de Vinex, delen van Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern, weer mogelijk te maken. Hiermee ontstaat de mogelijkheid om de diversiteit aan woningen en de dichtheid in deze wijken te verhogen en ondanks de stikstofcrisis meer woningzoekenden te kunnen helpen. Lees verder

• VVD blij met toezeggingen over verbeteren veiligheid Meernbrug

08 november − Het Utrechtse stadsbestuur gaat begin 2023 enkele verbeteringen aanbrengen aan de kruising bij de Meernbrug. Dat bleek na een debat dat VVD, CDA en PVV hadden aangevraagd. De VVD is blij met deze toezegging en is ook blij dat de wethouder gaat kijken naar andere manieren om de verkeersveiligheid op de langere termijn te verbeteren. “Dit debat was wat ons betreft een startpunt”, zegt VVD-fractievoorzitter Marijn de Pagter, zelf inwoner van De Meern. “We houden de wethouder de komende tijd scherp om de verkeersveiligheid bij de Meernbrug te verbeteren.” Lees verder

• Utrechtse politieke partijen in gesprek met scholieren over trots, zichtbaar en zonder angst jezelf durven zijn