De VVD in Utrecht

De Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD) is opgericht in 1948 en werkt en denkt vanuit het liberalisme. Vrijheid, verantwoordelijkheid, verdraagzaamheid, sociale rechtvaardigheid en de gelijkwaardigheid van alle mensen - om deze waarden gaat het bij de VVD. Ze zijn vastgesteld en uitgewerkt in onze Beginselverklaring. Ons bestuur en de vele actieve leden binnen ons lokale netwerk maken zich hier elke dag sterk voor.

De VVD Utrecht is één van de grootste en gezelligste netwerken van Nederland. Wij zijn ook een jong netwerk, waar veel enthousiaste vrijwilligers graag hun vrije tijd doorbrengen. Op deze website vindt u informatie over ons netwerk en leest u hoe ook u een bijdrage kunt leveren. U bent van harte welkom om mee te denken en vooral te doen!

Actief Worden

Mensen maken de democratie. Zo maken ook onze leden de VVD Utrecht. Wilt u als inwoner van Utrecht uw stem laten tellen? Word dan lid van de VVD. U wordt dan automatisch lid van ons lokale netwerk, krijgt toegang tot het interne debat en u stelt ons in staat uw belangen in de politiek beter te behartigen. Alleen al door passief lid te zijn van de VVD draagt u bij aan een vrijer en rechtvaardiger Utrecht.

Overweegt u actief de VVD te ondersteunen? Denkt u dan eens na over waar op dit vlak uw kwaliteiten zouden kunnen liggen: aan de politieke kant, de ideeënkant of juist de bestuurlijke kant van onze partij.

Bent u zelf een politicus in de dop? Bespreek uw ambities dan eens met een raadslid , onze voorzitter of vice-voorzitter . Ook wijzen zij graag de weg naar functies op provinciaal of landelijk niveau.

Wilt u vanuit uw expertise of interesse voor een bepaald onderwerp meedenken? Wellicht is plaatsnemen in de Beleidscommissie Stad & Ruimte of Mens & Samenleving dan iets voor u. Spreek hiervoor de voorzitters in kwestie eens aan of raadpleeg onze vice-voorzitter.

Bent u organisatorisch sterk en helpt u graag mee de VVD in onze stad een gezicht te geven? Wellicht zijn de Activiteiten- of Permanente Campagnecommissie dan iets voor u. Ons Bestuurslid Activiteiten en Permanente Campagne  vertelt u graag meer over de mogelijkheden.

Bel of mail ons gerust of spreek ons aan tijdens een Politiek Café (meestal de eerste maandag van elke maand) of een Jonge Liberalenborrel (elke twee maanden op de derde woensdag van de maand). Investeer in uzelf en word actief binnen de VVD Utrecht, want mensen maken de democratie.

U bent van harte welkom.