VVD tevreden over plan voor Bibliotheek op de Neude

Vandaag is het plan gepresenteerd voor de Bibliotheek op de Neude. Daarmee krijgt de Centrale bibliotheek een nieuwe plek voor de 65.000 leden en de mogelijkheid om te werken aan nieuwe bibliotheekconcepten voor de toekomst.

VVD-raadslid André van Schie: “Wethouder Kreijkamp verdient een groot compliment voor dit resultaat. Hij heeft samen met ASR en de bibliotheekorganisatie een plan gepresenteerd dat niet alleen de bibliotheek, maar ook winkels en een prachtige fietsenstalling realiseert in het schitterende monument van Crouwel jr.”

Doordat gemeente en ASR verder hebben gekeken dan alleen de verhuizing van de bibliotheek is er nu een mooie kans om van het gebied rondom het voormalig postkantoor een bruisende plek in de stad te maken.

Van Schie: ‘Er was wellicht meer gemeentelijke regie nodig dan gewenst, maar de VVD is blij dat er met het gepresenteerde pakket volop ruimte is voor de bibliotheek om zelfstandig verder te gaan’.