Lex van Eijndhoven beëdigd als raadslid

Vanavond is Lex van Eijndhoven geïnstalleerd als raadslid voor de VVD. Hiermee volgt hij Willem Buunk op, die na acht jaar afscheid van de Utrechtse gemeenteraad heeft genomen.

Lex van Eijndhoven woont inmiddels ruim tien jaar met zijn vrouw in Utrecht, de stad die sindsdien zijn andere liefde is. Als directeur efficiency bij de gemeente Rotterdam heeft hij kennis van grootstedelijke problematiek, die hij als raadslid mooi kan inzetten. Als actief lid voor de VVD afdeling Utrecht heeft hij al een aantal verkiezingscampagnes meegemaakt en als kandidaat volgde hij de fractie al van dichtbij.

Bij ons staat niet alleen Willem Buunk bekend om zijn grote inhoudelijke kennis, maar ook Lex: in 2009 won hij de Grote Geschiedenis Quiz. Hij werd dat jaar benoemd tot de nationale geschiedeniskenner.

Lex zal zich in de gemeenteraad bezighouden met onderwerpen als de kwaliteit van de openbare ruimte in de stad en regiozaken. Van Eijndhoven: “De komende jaren maak ik me hard voor een schone, hele en veilige stad die democratisch samenwerkt met andere gemeenten in de regio.”

Van Eijndhoven zal tevens de portefeuilles milieu, duurzaamheid, grondzaken, kraken en leegstand en ruimtelijke ordening op zich nemen.