VVD wil snel duidelijkheid Merwedekanaalzone

De ontwikkeling van de Merwedekanaalzone kan flink gehinderd worden als er geen oplossing wordt gevonden voor onder andere de tippelzone aan de Europalaan. Dat stelt de VVD naar aanleiding van een werkbezoek dat de gemeenteraad begin maart in het gebied had. De partij sluit zich bij ontwikkelaars en initiatiefnemers aan en wil dat het stadsbestuur snel met oplossingen komt.

© meermerwede.nl

De ontwikkelaars en initiatiefnemers van het gebied, gelegen tussen de Beneluxlaan en de Koningin Wilhelminalaan (deelgebied 5), zien drie grote uitdagingen bij de ontwikkeling van de Merwedekanaalzone: het LPG-vulpunt, de busremise en de tippelzone. “Deze drie punten staan de ontwikkeling duidelijk in de weg”, betoogt VVD-fractievoorzitter Dimitri Gilissen. “De initiatiefnemers vragen terecht dat het stadsbestuur snel handelt, duidelijkheid biedt en zo de ontwikkelingen in de Merwedekanaalzone mogelijk maakt.”

Naar aanleiding van het werkbezoek stelt de VVD samen met ChristenUnie en D66 schriftelijke vragen aan het stadsbestuur. De partijen willen graag opheldering op welke wijze de gemeente de initiatieven mogelijk wil maken, welke oplossingen het college ziet voor de drie knelpunten en hoeveel tijd daarvoor nodig is.

De VVD vindt dat het stadsbestuur binnen afzienbare termijn stelling moet nemen over het voortbestaan van de tippelzone aan de Europalaan. Daarbij staat de zorg voor de vrouwen die werkzaam op zijn de tippelzone wat de VVD betreft voorop. “Om de ontwikkeling van het gebied weer perspectief te bieden zal de gemeente duidelijkheid moeten geven over de toekomst van de tippelzone”, aldus Gilissen. “Wegkijken en de ogen sluiten voor deze problematiek brengt een oplossing alleen maar verder weg.”