Dimitri Gilissen nieuwe lijsttrekker VVD Utrecht

Dimitri Gilissen wordt de nieuwe lijsttrekker van de VVD Utrecht bij de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Gilissen (37) is sinds 2010 raadslid voor de VVD en vanaf 2014 ook fractievoorzitter van de liberalen. Tijdens de ledenvergadering van het lokaal netwerk Utrecht op 4 april a.s. zal Gilissen formeel worden benoemd.

Voorzitter van de VVD Utrecht Richard Nijhoff: “Dimitri heeft de afgelopen jaren de VVD-fractie met succes geleid en heeft de ambitie in 2018 de lijst voor de VVD Utrecht aan te voeren. Met genoegen laat het bestuur van de VVD Utrecht daarom weten hem voor te dragen als lijsttrekker voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2018.”

Voordracht voor het lijsttrekkerschap

De afgelopen maanden heeft het bestuur van de VVD Utrecht gesprekken gevoerd met diverse kandidaten waaronder VVD wethouder Kees Geldof en fractievoorzitter Dimitri Gilissen.

Tijdens die gesprekken heeft Kees Geldof te kennen gegeven niet opnieuw als lijsttrekker beschikbaar te zijn. “De VVD heeft zowel in de raad als het college de afgelopen jaren veel bereikt. Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern groeien en bloeien weer. Er worden weer woningen gebouwd en voorzieningen als Castellum Hoge Woerd, Berlijnplein en Leidsche Rijn Centrum gerealiseerd”, aldus Geldof. “Mooie prestaties, maar het werk is nog niet af. Het is echter aan een nieuwe lijsttrekker om de VVD in 2018 naar nieuw electoraal succes te leiden.”

Het bestuur van het lokale netwerk Utrecht heeft Dimitri op 7 maart voorgedragen als kandidaat voor het lijsttrekkerschap. Tot en met 21 maart konden ook andere kandidaten zich melden, maar dat heeft niemand gedaan. Dimitri zal tijdens de ledenvergadering van het lokaal netwerk Utrecht op 4 april a.s. formeel worden benoemd.

Optimistisch naar de gemeenteraadsverkiezingen

De VVD werd bij de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart jl. de grootste partij in Vleuten-De Meern en Leidsche Rijn en in de hele stad stemde meer dan 17% van de Utrechters op de partij. Volgens Gilissen laat dit zien dat er nog veel electorale winst te boeken is voor de partij die nu 5 zetels heeft in de raad: “De afgelopen verkiezingen hebben laten zien dat er nog veel winst valt te halen voor de VVD. Utrecht is een fantastische stad die de komende jaren voor belangrijke keuzes staat. Denk daarbij aan de leefbaarheid en bereikbaarheid van de stad, maar ook hoe we in Utrecht met elkaar omgaan. Er valt in maart 2018 ook echt iets te kiezen.”

Dimitri Gilissen is sinds 2010 raadslid en vanaf 2014 fractievoorzitter. Hij heeft in de coalitie samen met onze fractie en wethouder ervoor gezorgd dat belangrijke punten voor de VVD zijn gerealiseerd. Hij heeft een uitgebreid netwerk zowel lokaal als landelijk en kan met zijn profiel een belangrijke doelgroep voor de VVD in Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern aanspreken.