De VVD wil mobiele flitspalen in Utrecht

Fractievoorzitter Marijn de Pagter zet zich in voor het plaatsen van mobiele flitspalen. Deze flitspalen kunnen op meerdere plaatsen in de stad ingezet worden, en zullen effectief zijn in het bestrijden van hardrijders in onze stad.

We kennen allemaal wel plekken in Utrecht, Vleuten en De Meern waar vaak te hard wordt gereden. Veel inwoners van onze gemeente maken zich hier zorgen over. Om hardrijden tegen te gaan wil de VVD een nieuw wapen inzetten: mobiele flitspalen. Deze mobiele flitspalen staan niet jarenlang op één plek, maar kunnen op verschillende plaatsen in de stad worden ingezet. Zo kunnen we dus op meer en wisselende plekken in de gemeente gaan handhaven.

Marijn de Pagter besprak dit idee donderdag in de gemeenteraad. Wethouder Van Hooijdonk is het er "buitengewoon" mee eens en gaat het met het Openbaar Ministerie bespreken.

Wilt u meer lezen over de inzet van Marijn de Pagter voor mobiele flitspalen? Lees hier onder andere het artikel van RTV Utrecht en het AD: