Betere keuzes voor Utrecht: Toekomstnota 2025-2028

De VVD presenteert met trots haar eerste ‘Toekomstnota’. Een nota waarmee we laten zien dat het zelfs in financieel moeilijke tijden mogelijk is om andere, betere financiële keuzes te maken dan dat dit college nu doet. Want ondanks dat Utrecht er onder dit college financieel slechter voorstaat dan ooit, met een enorm tekort van structureel 93 miljoen, durft de VVD verantwoordelijkheid te nemen en met concrete oplossingen te komen.

We zijn trots op de keuzes die wij in deze nota maken. Zo draaien we de aangekondigde OZB-verhoging volledig terug, stoppen we het plan om betaald parkeren in te voeren in alle wijken, en investeren we daarnaast ook nog eens extra in onze economie, veiligheid, bereikbaarheid en sport. Kortom: het is een nota waarin we de rekening niet wéér bij steeds dezelfde groep inwoners neerleggen door de lasten te verhogen, maar juist opkomen voor de gewone, hardwerkende Utrechter.

Om die keuzes te kunnen bekostigen, voeren we ook een aantal nieuwe bezuinigingen door. Zo stoppen we met de stop op de verkoop van sociale huurwoningen en bezuinigen we miljoenen extra op de eigen ambtelijke organisatie. Ook stoppen we met een aantal ambities uit het lokale linkse coalitieakkoord. In deze nota vinden we een balans tussen een bijdrage van inwoners en een bijdrage van de gemeente zelf bij het oplossen van de financiële tekorten van deze tijd.

De Utrechtse VVD-fractie,

Tess Meerding             Marijn de Pagter

Gertjan te Hoonte       Mariam Al-Saqaff

Margreet Ramaker

Klik op de link om onze toekomstnota te lezen.